Rik Jungmann

---

Wijdemeerse Webkrant
Naar vorig bericht Naar de home-page Naar volgende bericht
Reageer op dit bericht Zoeken in het archief 1996 - 2004 .

NUON: Geen brief...

Wijdemeren, 26 november 2005

Op 1 november kreeg de WWK een officiële reactie van NUON op de incassoperikelen. Binnen een week zouden alle klanten een brief met uitleg en excuses ontvangen. Zouden...

Mandy Ros, woordvoerder van NUON, zond de WWK op 1 november een duidelijk antwoord op de problemen die waren ontstaan door het niet automatisch incasseren van de maandelijkse termijnen. Zij verzocht de WWK om haar antwoorden te publiceren. Dat deden wij. U kunt ze nalezen.

De Toezeggingen

WWK: Is deze kwestie bij u bekend?
NUON: Jazeker, we zijn een brief aan het voorbereiden voor onze klanten.

en

WWK: Bent u voornemens om er over te communiceren naar het publiek om dat te waarschuwen?
NUON: Jazeker, we zouden het op prijs stellen als u deze boodschap via uw website zou kunnen verspreiden. Verder krijgen alle klanten die het betreft binnen een week een brief met de oplossing. Daarin bieden wij onze excuses aan voor het ontstane ongemak.

Geen Brief!

Ondanks de harde toezegging die NUON deed, dat de klanten binnen een week een brief met uitleg en excuses zouden ontvangen, is er nog niets aangekomen. Bij uw redacteur niet en bij enkele lezers niet. Geen brief!

Dat NUON wel bestaat blijkt uit het feit dat het licht brandt (in Haaksbergen niet..) en uit het feit dat de beëindiging van de automatische incasso wel verwerkt is bij diverse lezers. Zij vonden geen brief, maar wel een acceptgiro (!!) met een verhoogd maandbedrag op de mat.

Tijd dus, om maar als klant een aangetekende brief naar NUON te schrijven om de gemaakte afspraken te bevestigen? De wereld op zijn kop.

Uw ervaringen?

Wij zijn benieuwd naar uw ervaringen tot nu toe. Heeft u de excuusbrief van NUON wel ontvangen? Loopt uw automatische incasso inmiddels weer? Of heeft u uw automatische incasso ingetrokken? Heeft u al een acceptgiro ontvangen? Klopt het bedrag op de acceptgiro met dat wat u met NUON heeft afgesproken? En dan de hamvraag, bent u tevreden met de manier waarop NUON dit probleem heeft opgepakt?

U kunt meteen reageren als u hier klikt.

Bij voorbaat hartelijk dank,
Redactie WWK

Lees ook:

Klanten NUON: Pas op! NUON: Meer "Wanbetalers"
Meer "NUON-Wanbetalers" NUON Meldingen lopen door
NUON 487 Huishoudens Sigaar uit eigen NUON-doos
Eerder ook Incassoproblemen

Ombudsman op de Bres

NUON: Ook in Loosdrecht  

De wekelijkse nieuwsbrief Zwaar bewolkt Windstil Naar volgende bericht