Rik Jungmann

---

Wijdemeerse Webkrant
Naar vorig bericht Naar de home-page Naar volgende bericht
Reageer op dit bericht Zoeken in het archief 1996 - 2004 .

Meer "Nuon-wanbetalers"

Wijdemeren, 30 oktober 2005

Op zondag sturen wij de Nieuwsbrief uit met de samenvatting van het nieuws van de afgelopen week. En weer meldden zich "NUON-wanbetalers".

De Nieuwsbrief gaf aanleiding voor een aantal lezers om op deze vrije zondag maar even in de bankafschriften te duiken. Even kijken of ze NUON de afgelopen vier maanden wel betaald hadden door middel van automatische incasso.

Niet dus. Er meldden zich weer een aantal "onwetende wanbetalers" die zonder het te weten vier maanden gratis gas en licht van Nuon betrokken. De Wijdemeerse Webkrant werd in alle reacties hartelijk bedankt voor de waarschuwing. Het wordt morgen weer druk op het call-center van NUON. En nu maar hopen dat ze daar inmiddels door hebben dat het hier geen incident, maar een structureel probleem betreft.

Drie Varianten

Er zijn ons nu drie varianten van het probleem door lezers gemeld:

  • De incasso voor levering van gas en licht en de aanvullende kosten voor beheer, netwerk etc. is niet door NUON gedaan gedurende de afgelopen vier maanden.
  • De incasso voor de aanvullende diensten is niet door NUON gedaan, terwijl de incasso voor de energie van een derde partij wel is gedaan
  • Klanten van NUON hebben geen factuur c.q. acceptgiro ontvangen voor de levering van gas, licht een aanvullende diensten gedurende de afgelopen vier maanden.

Nette Regeling

Laat u niet afschepen of opzadelen met een of andere rare ad-hoc regeling, die ter plekke door de persoon aan de telefoon bedacht wordt en die u niet zint. Er is maar één nette regeling volgens ons, en dat is bijbetalen van de achterstand uitgesmeerd over de resterende maanden tot 1 juli (toen het probleem ontstond). Of misschien wel twee jaar, want als u er nu pas achter bent gekomen, dan loopt u al circa 800 euro achter. (Niet iedereen kan zo maar even 800 euro ophoesten als je niet wist dat het gespaard had moeten worden, omdat NUON niet incasseerde.) (Een tegemoetkoming mag natuurlijk ook, vergelijkbaar met de restitutie die de NS geeft bij vertraging, om het ongerief te compenseren.)

Reactie van NUON?

Als iemand van NUON dit leest, dan zouden wij het zeer op prijs stellen als hij of zij op de "reageer" button drukt en uitleg geeft over de problemen, de aangeboden oplossing/regeling en de communicatie naar de klanten van NUON over de ontstane situatie. Daarmee worden circa 400 Wijdemeerders per dag bereikt.


De wekelijkse nieuwsbrief Zonnig Windstil 21º Naar volgende bericht