Reactie
Antwoord van NUON op incassoproblemen
Geachte heer Jungmann,
Dank voor uw bericht. Hieronder vindt u de antwoorden:
1) Is deze kwestie bij u bekend?
Jazeker, we zijn een brief aan het voorbereiden voor onze klanten
2) Kunt u mij zeggen of het hier een systeemfout betreft?
Als een verschuiving is van het opnemen van de meterstanden, wordt dit doorgegeven aan de betreffende afdeling, zodat de facturering doorgaat. In dit geval is er een foutje ingeslopen, dat we nu herstellen.
3) Hoeveel huishoudens zijn getroffen door dit probleem?
Het betreft 487 klanten.
4) Bent u voornemens om er over te communiceren naar het publiek om dat te waarschuwen?
Jazeker, we zouden het op prijs stellen als u deze boodschap via uw website zou kunnen verspreiden. Verder krijgen alle klanten die het betreft binnen een week een brief met de oplossing. Daarin bieden wij onze excuses aan voor het ontstane ongemak.
5) Wat is de oplossing die Nuon aan haar klanten aanbiedt om de opgelopen achterstand in te lopen? (In plaats van een ad hoc oplossing te verzinnen zoals nu steeds gebeurt.)
De oplossing is dat we de drie maanden die nu niet zijn geïnd, over de resterende termijn van het jaar verdelen. Zo voorkomen we dat klanten bij de volgende jaarafrekening in één keer veel moeten bijbetalen. De klanten krijgen dus tijdelijk een iets hoger maandbedrag.
Met vriendelijke groet,
Mandy Ros |