ingezonden bericht
Vragen Buitenreclame
In de commissie is al gewezen op de onrust die bij organisaties is ontstaan over het nieuwe Buitenreclamebeleid. Wij hebben toen aangekondigd nog schriftelijke vragen te stellen.
Na overleg met enkele organisatoren van evenementen, heeft de CDA fractie de volgende vragen:
- Waarom wordt in brieven van de gemeente aan aanvragers van aankondigingborden niet gewezen op het blijvend gratis gebruik van vijf locaties per kern?
- Bent u het met de CDA fractie eens dat een pro-actieve communicatie de voorkeur zou verdienen en wellicht de huidige onrust had kunnen voorkomen?
- Worden de reguliere aanvragers van aankondigingborden betrokken bij het opstellen van het programma van eisen voor het exploiteren van driehoeksreclameborden?
- Welke organisatoren van evenementen betrekt u bij het herzien van het beleid ten aanzien van aankondigingborden?
- Bent u het met de CDA-fractie eens dat in ieder geval voor de vijf gratis locaties per kern de aanvragers de vrijheid moeten behouden om een eigen exploitant te kiezen en zelf het drukwerk aan te leveren?
- Bent u het met de CDA fractie eens dat het niet meer toestaan van het zelfstandig plaatsen van borden pas ingevoerd wordt nadat de vrije plakplaatsen zijn gerealiseerd?
- Bent u het met de CDA fractie eens dat kleine (A4 en A3) aankondigingborden van niet-commerciële activiteiten van verenigingen mogelijk moet blijven?
- Welke capaciteitsvermindering wordt op de afdeling gerealiseerd wanneer geen vergunningen meer verleend hoeven worden voor driehoeksreclameborden?
Wij verzoeken u de vragen schriftelijk te beantwoorden. Afhankelijk van uw beantwoording zullen wij het presidium verzoeken het onderwerp voor een eerstvolgende vergadering van de Commissie Ruimte en Economie te agenderen.
Met vriendelijke groet,
Namens de CDA fractie
Theo Reijn |