ingezonden brief
Bomenkap langs het Ankeveense pad en plannen Hilversum
Langs het Ankeveense pad tussen 's Graveland en Hilversum zijn onlangs veel bomen gekapt. In dit geval leek me dat ook wel nodig, regelmatig lag er bij een storm een boom over het pad. Daarnaast drukken de wortels het wegdek op sommige plaatsen dusdanig omhoog dat je er niet moet gaan fietsen wanneer je net zwaar getafeld hebt. Hopelijk gaat de gemeente dit stukje weg grondig renoveren.
Daarnaast las ik in de krant dat Hilversum de Beerensteinervaart 1) weer door wil trekken naar de Havenstraat, de belemmering ter hoogte van de Gamma wordt of is al weggenomen. Daarnaast wil men de zuidersluis aan het zuidereinde electrisch bedienbaar maken. Persoonlijk ben ik daar wel blij mee, als kayakker. Alleen jammer dat het bericht nu pas komt, had net een karretje voor achter mijn fiets laten maken om de kayak te vervoeren. En dat doet de fietsenmaker uiteraard niet gratis.
Heb al jaren terug met (toen nog wethouder) Wim Lorjé gesproken over de mogelijkheid bij de Zuidersluis en op meer punten in de Wijdemeren kayaksteigers te plaatsen. Daar is nooit iets van gekomen. Daar de provincie 70% van de kosten van dit project voor haar rekening neemt lijkt het project haalbaar en betaalbaar. Maar wel enkel voor de lage bootjes die tevens maar een beperkte snelheid mogen hebben. Roeiboten, fluisterboten en kayak's/kano's. Voor de goede orde: Een kayak is aan de bovenkant grotendeels dicht, zoals bij de eskimo's en een kano is zo'n Canadese boot waarbij men op de knieën achter elkaar zit en elk aan één kant peddelt. Veel mensen zeggen dat ik een kano heb, terwijl dat toch echt een kayak is. Vandaar even deze extra uitleg.
Patrick Kreuning
Ankeveen |