WIJDEMEERSE WEBKRANT
.
Bakker in Ankeveen
Ankeveen, za 5 oktober 2013

Sinds januari 2012 staat warme bakker Sturkenboom uit Kortenhoef op de Ankeveense zaterdagmarkt.

persbericht

De markt in Ankeveen
Bakkerij Sturkenboom

Op een zonnige zaterdagmorgen zijn wij in gesprek met Bakkerij Sturkenboom. Zij zijn op de markt in Ankeveen begonnen op 7 januari 2012, na een bliksemactie van Bruisend Ankeveen, omdat de vorige bakker vrij plotseling had aangegeven te zullen vertrekken.

In de kraam staat Ingeborg, wisselend vergezeld van Tess of Marieke. Altijd goedlachs, en in korte tijd behoorlijk ingeburgerd, wat blijkt uit het feit dat men velen bij naam kent, en ook vaak al weet wat er besteld gaat worden. We zijn tenslotte gewoontedieren, nietwaar.

Toch loont het beslist de moeite af en toe eens wat anders te proberen. Aangespoord door de reclames op de weekfolder, of door middel van het grote reclamebord, dat een prominente plaats heeft pal voor de kraam. Het nieuwste product is desembrood ( “Jeroen’s desem met de smaak van vroeger”). Verkrijgbaar in 3 smaken: als meergranen, wit of bruin. Desembrood is een biologisch brood zonder e-nummers ( conserveringsmiddelen), vertelt Tess enthousiast. Sinds 20 september is dit nieuwe brood verkrijgbaar, en de reacties zijn enthousiast – iedereen wil het wel proberen.

Assortiment

Natuurlijk is het assortiment in de winkel vele malen groter, maar toch wordt de klant een ruime keuze geboden. De nieuwste uitbreiding betreft de afdeling gebak. Men kan een week van te voren bestellen ( of in de winkel in Kortenhoef), en het bestelde dan op de markt afhalen. Een kleine koelkast zorgt voor de juiste temperatuur. Steeds meer klanten maken van deze gelegenheid gebruik.
Voor wat het brood betreft zijn waldkorn, jubileumbrood en tijgerwit het meest populair. Veel mensen letten bij de keuze van hun brood op een gezonde levensstijl; zo wordt er meer volkoren gekocht dan witbrood. Speciaal voor kinderen is er ook kids-wit: wit met volkoren!

Naast brood een flink assortiment verwante zaken: bolletjes, beschuit en pindakoeken. Natuurlijk ook seizoensgebonden producten: afgelopen zomer waren dat aardbeien toppers en aardbeiensloffen. Nu ligt meer de nadruk op speculaas: gewoon, gevuld of dikke brok.
Want de klant moet wat te kiezen hebben tenslotte.

Over klanten gesproken: er zijn natuurlijk veel vaste klanten, maar de bezoekersaantallen hangen wel samen met het weer.
Ankeveen staat op de kaart als een gebied met wandel- en fietsroutes, en daardoor had Ingeborg wel meer wandelaars en fietsers aan de kraam verwacht dan nu het geval is.
Als ik vraag hoe ze de markt zouden willen typeren, valt het woord gezellig: er is een leuke sfeer, met veel gezellige mensen.
's Morgens om half 8 drinken de ondernemers het eerste kopje koffie met elkaar, dat altijd trouw wordt verzorgd en rondgebracht door Antoon Keetelaar.
Er worden nog wat laatste producten klaargelegd, en dan kan de markt om 8 uur weer van start.

Overigens zijn wij van mening dat er op de markt altijd ruimte is voor nieuwe ondernemers.

www.bruisendankeveen.nl

Jan van Ingen
Bruisend Ankeveen

De plaatsing van een bericht gebeurt conform de regels en condities die de WWK daarvoor hanteert.

 

 

 

bron
persbericht
foto
---
auteur
persbericht
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
RSS feed van de WWK.  Volg de WWK op Twitter
campagne 2014
reageer
zoek
nieuwsbrief