ingezonden brief
Ik heb een erg korte reactie op het artikel van Ella Blom. Voor mij geldt ook: op DB gestemd vanwege zwaarwegende standpunten omtrent verkeer maar nooit meer!
Voor de duidelijkheid heb ik het onderdeel verkiezingsprogramma van DB (gemeenteraadsverkiezingen 2012) over verkeer bijgevoegd. Oordeel zelf of de verkiezingsbelofte is ingevuld:
Wat er mis ging
Wijdemeren is een slaaf van het verkeer. Verkeer komt nu eenmaal zoals het komt en de gemeente zorgt dat er voldoende wegcapaciteit is. Hoe dan ook. Leefbaarheid en veiligheid voor de bewoners zijn vers twee. Zelfs als op gewestelijk niveau wordt bepaald dat doorgaand verkeer in ’s-Graveland “bescheiden” moet zijn, blijft het accepteren van meer verkeer gewoon recht overeind. Ook werd niet meegewerkt aan een recent regionaal verkeersonderzoek.
Het verkeer groeit intussen door. En er gaat meer fout. In talloze wijken en wegen in Wijdemeren zijn verkeersproblemen. Ook daar is de gemeente onzichtbaar of laks en altijd laat. En dat terwijl er oplossingen zijn. Een door de Raad ingestelde “Verkeerswerkgroep” van burgers en ondernemers, heeft in drie maanden tijd het geheel van de verkeersproblematiek geanalyseerd en aanbevelingen gedaan voor de korte en de lange termijn. Dit resultaat werd enthousiast ontvangen. DorpsBelangen wil er mee aan het werk. De coalitie wil overleggen en wacht de uitkomsten van dat overleg af. Geen durf. Intussen snelt de tijd en raast het verkeer voort.
Hoe DorpsBelangen het beter gaat doen
DorpsBelangen maakt de Aanbevelingen van de Verkeerswerkgroep de basis voor haar verkeersbeleid. Kern is het terugbrengen van de balans tussen verkeersaanbod en mogelijkheden het verkeer af te wikkelen. Onderscheid wordt gemaakt naar regionale, gemeentelijke en wijkverkeersproblemen. Regionale problemen lossen we op samen met de buurgemeenten en het gewest. Gemeentelijke en wijkproblemen kunnen we zelf oplossen. Het verkeer op het Noorder- en Zuidereinde wil DorpsBelangen met voorrang aanpakken. De aanbeveling om op de Smidsbrug een aantal afslagen af te sluiten, moet worden uitgeprobeerd. Naar verwachting wordt dan het verkeer op het Noorder- en Zuidereinde met tientallen procenten teruggebracht. Belangrijk is ook verkeersproblemen te voorkomen. Dat kan door een Verkeers Effect Rapportage te maken vóór we met ontwikkelingen beginnen. De nieuwbouwplannen voor Ter Sype zijn daar een voorbeeld van.
bron: http://www.dorpsbelangen.nu/programma.php?inhoud=verkeer
Wouter van der Meulen
's-Graveland
ingezonden brief
Helemaal eens met Ella Blom. De manier waarop DB door haar opstelling aangaande het verkeersdossier blijk geeft van minachting voor haar kiezers is onthutsend. Na de gijzeling van de partij door wethouder Zagt in het dossier 'winkelopening op zondag' is dit de tweede keer dat DB voor mij door het Wijdemeerse ijs zakt. Met Ella Blom hoop ik op een flinke afstraffing bij de volgende verkiezingen. Ook mijn stem is DB kwijt.
Nico van Zanten
's-Graveland
|