WIJDEMEERSE WEBKRANT
.
Niet blij met de 30 km proef
's-Graveland, za 1 december 2012

Jelmer Bierens uit 's-Graveland is niet blij met de proef met de 30 km plantenbakken op het Noordereinde in 's-Graveland.

Dossier Verkeer

ingezonden brief

Gewoon 50

Dan is het bijna zover, een paar mensen die het verkeer rond de vaart als zeer gevaarlijk probleem zien, krijgen de politiek toch zo gek om een proef te doen met een 30km zone.

Er worden plantenbakken geplaatst op het Noordereinde tussen de Klapbrug en Smidsbrug en dan ook maar op hetzelfde traject op de Koninginneweg zodat een alternatief om je normaal te kunnen verplaatsen wordt afgekapt.
Hoe deze aanpak de veiligheid bevordert is mij zeer onduidelijk, men moet dan een slingerende beweging maken om de bakken heen, en dan wordt verkeersregel nr.1, die ons het eerste wordt geleerd genegeerd, namelijk: Houd rechts!!!!

Dit systeem geeft op de Koninginneweg al jaren een probleem omdat men daar vlak voor een zijstraat of uitrit door de straatjuwelen op de verkeerde weghelft wordt gedwongen, en hierdoor wordt er niet zachter gereden maar gas gegeven om een tegenligger voor te blijven wat soms maar net lukt met alle irritatie van dien.

Dit wordt op het Noordereinde waarschijnlijk de nieuwe sport onder het motto de grootste hufter wint, want van noord naar zuid rijden wordt op een normale manier onmogelijk als de verkeerslichten bij de Smidsbrug werken.
Als er nu een auto van de firma Birkhoff, om een voorbeeld te noemen, wordt in of uitgeladen moet je soms al wachten tot het licht richting Zuidereinde groen wordt om te kunnen passeren, en dit wordt alleen maar erger als dit twee richtingen op gebeurt, want dan staan de auto’s neus aan neus, van bak tot bak, een grote puinhoop.

Dit is in het verleden al gebeurd in Loosdrecht, daar moesten ook zonodig plantenbakken op de Loosdrechtse dijk worden geplaatst om het verkeer af te remmen, dit had als resultaat dat men tussen de bakken nog harder ging rijden, mensen in de mist tegen de bakken reden met alle gevolgen van dien, en als er geen winnaar was van de wedstrijd om als eerste om zo’n obstakel heen te komen, sloegen de automobilisten elkaar de hersens in.
Dus project mislukt, geld weggegooid en, denken ze nu in Loosdrecht, laten we het nog maar eens over doen in ‘s-Graveland daar hebben wij geen last van en zijn de mensen met een veiligheidsfobie in ’s-Graveland ook even tevreden, want het is maar tijdelijk.
Als het verkeer rond de vaart echt zo gevaarlijk was zou ik het eens zijn met alle maatregelen om het veiliger te maken, inderdaad zijn er wel ongelukken gebeurd, maar die hadden 90% te maken met overmatig alcoholgebruik, en dat kan je met bloembakken niet voorkomen, en het dodelijke ongeval bij de Klapbrug, erg genoeg, ook niet. Helaas zullen er vaker jonge fietsertjes het slachtoffer worden van ongevallen, want er zijn er veel die meer aandacht hebben voor hun telefoon dan voor het verkeer.

Ik hoop dat het hele plan van tafel gaat als er genoeg protest is, want geachte bewoners, je hebt meer last van optrekkend en remmend verkeer, dan van doorgaand verkeer, en ik spreek uit ervaring omdat ik al bijna 20 jaar bij de verkeerslichten op het Zuidereinde(Smidsbrug) woon.
En als het smoesje sluipverkeer weren wordt gebruikt, slaat dit nergens op want sluipverkeer bestaat niet, want dat zijn weggebruikers die de weg weten.

Met vriendelijke groeten,

Jelmer Bierens
's-Graveland

De plaatsing van een bericht gebeurt conform de regels en condities die de WWK daarvoor hanteert.

 

 

 

bron
ing. brief
foto
---
auteur
ing. brief
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
RSS feed van de WWK.  Volg de WWK op Twitter
reageer
zoek
nieuwsbrief