persbericht
Cliënten Abrona geslaagd voor horecatraining
Ruim tachtig cliënten van Abrona zijn geslaagd voor onderdelen van de horeca-werkvloertraining. Ze ontvingen zaterdag 19 juni in Huis ter Heide een certificaat als bewijs voor hun geleerde vaardigheden. Daarvoor hebben ze bijna een jaar lang getraind in de diverse horecagelegenheden van Abrona in de provincies Utrecht en Noord-Holland.
BraZZerie Abrona in De Meern, Hotel Restaurant Abrona in Oudewater, Robberse Eiland in Loosdrecht (Noord-Holland) en Abrona Restauratief in Huis ter Heide, zijn enkele van de horecagelegenheden waar cliënten van Abrona zich ontwikkelen. Daarnaast waren er trainingen in het lunchcafé van Kunst, Lunch & Cadeau in Zeist, De Wijkse Molen in Wijk bij Duurstede en Kunst & Koffie in Kockengen.
Met werkvloertrainingen oefenen cliënten hun vaardigheden in hun eigen tempo, afgestemd op hun eigen mogelijkheden. Van het snijden van groenten in de keuken tot het bedienen aan tafel. Een leermeester legt de techniek uit en met behulp van fotokaarten van de verschillende stappen gaan de cliënten in de praktijk aan de slag.
Elk jaar is er een toetsmoment om te bepalen of de cliënten de aangeleerde technieken goed beheersen. Daarmee verdienen ze een certificaat dat tijdens een feestelijke bijeenkomst wordt uitgereikt. Maar het belangrijkste resultaat is zelfvertrouwen hebben in wat je doet en trots zijn op je werk!
Met het behaalde certificaat kunnen cliënten laten zien wat ze kunnen. Sommige cliënten stromen door naar een andere locatie binnen Abrona, bijvoorbeeld een locatie waar meer van ze verwacht wordt. |