ingezonden brief
onlangs was ik getuige van de presentatie van het NLR rapport over de baanreconstructie van het vliegveld.
het heeft er alle schijn van, dat, ondanks andere berichten in de Gooi&Eemlander, er hard wordt gekoerst richting een driebanenstelsel. Noord-Holland wil waarschijnlijk onder druk van de komende verkiezingen spijkers met koppen slaan. logisch , maar laat Wijdemeren wel op haar tellen passen samen met Hilversum.
NH wil namelijk voor 15 september de allerlaatste kans geven aan betrokken partijen om met schriftelijke adviezen te komen. voor Wijdemeren van het grootste belang om nu alsnog een geringe aanpassing voor te stellen met een verzoek om NLR optie 2a iets te wijzigen; door baan 08-26 te vervangen door baan 18-36.
redenen:
veiliger voor het sportcomplex Hallinckveld, omdat er dan geen circuit meer overheen vliegt. voorkom zo bezwaren uit die hoek. er is een jaar geleden namelijk al een andere variant bijna aangenomen in de commissie die ook minder risico dan nu oplevert voor de honderden sporters en toeschouwers die daar in het weekend te vinden zijn. dat was optie 2b van T0-70. die haalde het echter niet omdat er een verharde betonbaan onderdeel van uit maakte.
het kan dus veiliger dan nu het geval is, mits de NLR variant 2a gewijzigd wordt aangenomen in de Provincie. en dat zou het risico op ongevallen, hoe statistisch klein ook, drastisch verminderen als bovenstaand idee wordt gevolgd.
Wim van Oudheusden
Nieuw Loosdrecht
|