persbericht
Goed cijfer voor Sociale Zaken
Cliënten van de afdeling Sociale Zaken van Wijdemeren zijn tevreden over de uitvoering van het armoedebeleid van de gemeente. Ze waarderen dit met een 7,4.
Dit blijkt uit een schriftelijk tevredenheidsonderzoek dat in het najaar van 2008 in opdracht van de gemeente is gehouden. Cliënten van Sociale Zaken blijken erg tevreden over de bejegening door de consulenten, de stiptheid van uitbetaling, alsook de klantvriendelijkheid aan de telefoon en de balie.
Boven gemiddelde
De afdeling wilde een meting om te kunnen bepalen wat er goed gaat in de ogen van klanten, en waar de dienstverlening nog beter kan. Met de 7,4 zit de afdeling Sociale Zaken van gemeente Wijdemeren boven het gemiddelde van alle gemeenten van 6,8.
Respons
De gemeente heeft alle cliënten de vragenlijst met retourenvelop toegestuurd, ook aan hen die slechts incidenteel gebruik maken van het minimabeleid. Uiteindelijk hebben 67 van de 182 klanten de vragenlijst ingevuld en teruggestuurd.
Verbeterpunten
De respondenten zijn het minst tevreden over de tijden waarop er gebeld kan worden (dagelijks van 9.00 – 10.00 uur). Er zal bekeken worden of er verruiming mogelijk is. Een ander verbeterpunt dat wordt genoemd is het beeld dat klanten soms geld moeten voorschieten. Hierin kan de voorlichting van de afdeling worden verbeterd: in bijna alle gevallen is dat namelijk niet nodig. |