Persbericht
Onderzoek naar tevredenheid burgers t.a.v. dienstverlening
In september gaat TNS Nipo, in opdracht van de gemeente Wijdemeren, een telefonische enquête houden onder 800 burgers van Wijdemeren. Kernvraag is wat de burgers vinden van de dienstverlening van de gemeente.
Het onderzoek zal zich beperken tot de dienstverlening van de organisatie en gaat niet over het beleid van het gemeentebestuur. Aan bod komen onderwerpen als: de mate van tevredenheid bij het telefonische contact, de vriendelijkheid en correctheid van de medewerker, de wachttijd, de duidelijkheid van de informatie en de mate waarin de medewerker zich inleeft in de situatie van de burger. Andere onderwerpen zijn het onderhoud aan de openbare ruimte, de service die verleend wordt door de buitendienst via het Servicemeldpunt en de kwaliteit van de gemeentelijke informatie op internet, in de gemeentegids en op de gemeentelijke informatiepagina.
Burgerzaken
Naast de telefonische enquête laat de gemeente ook een onderzoek uitvoeren bij Burgerzaken. Nog voor de zomervakantie gaan enquêteurs in de hal van het gemeentehuis klanten bevragen over de wijze waarop zij zojuist aan het loket van burgerzaken zijn geholpen. Ook de wachttijd wordt hierbij gemeten.
Het streven is de telefonische enquête jaarlijks te herhalen om de ontwikkeling te kunnen volgen.
|