WIJDEMEERSE WEBKRANT
.
30 dagen zonder Alcohol
Wijdemeren, wo 19 februari 2014 Afdrukken RSS feed van de WWK. Volg de WWK op Twitter Mail a Friend

Al bijna 100 mensen hebben zich de afgelopen dagen aangemeld voor de actie '30 dagen zonder alcohol'. Vanaf woensdag 5 maart 2014 gaan zij de uitdaging aan.

persbericht

30 dagen zónder alcohol maar mét allerlei extraatjes

Al bijna 100 mensen hebben zich de afgelopen dagen aangemeld voor de actie ’30 dagen zonder alcohol’. Vanaf woensdag 5 maart 2014 gaan zij de uitdaging aan! Met een startpakket en diverse sponsorprijzen wordt deelname nét even leuker of gemakkelijker. Aanmelden kan nog steeds, via  www.30dagenzonderalcohol.nu.

Startpakket

Wie zich heeft ingeschreven voor ’30 dagen zonder alcohol’ krijgt het startpakket thuisgestuurd. Daarin zit een bon voor gratis deelname aan een bijeenkomst Mindfulness in Bussum. Zo kunnen deelnemers aan de actie ervaren welke oefeningen helpen om lichaam en geest te ontspannen. Een blauw polsbandje is een teken van LEF, maar het herinnert ook aan het eenvoudigste alternatief voor een glas alcohol: Lekker Een Frisje.
In een kleurig cocktailboekje staan diverse recepten voor alcoholvrije drankjes en het magazine gezondNU staat helemaal in het teken van meer energie. Daartegenover staat een dag ontspanning, met een kortings­coupon van SpaOnline.com en een bon voor een lekkere douchegel. Kortom: meedoen brengt veel voordelen met zich mee.

Regelmatig sponsorprijzen

Tijdens de ’30 dagen’ worden sponsorprijzen verdeeld onder actieve deelnemers. Reageren op berichtjes via e-mail, Facebook en Twitter kan zomaar entreekaartjes opleveren voor het Muiderslot of het Vestingmuseum. Ook het Filmhuis Bussum en Spant! hebben dit jaar kaarten beschikbaar gesteld voor voorstellingen.

‘Samen aan de slag’

De actie ’30 dagen zonder alcohol’ is onderdeel van het regionale programma ‘Samen aan de slag tegen riskant alcoholgebruik jeugd’. Dit programma  heeft als doel het riskante alcoholgebruik van jongeren in Gooi en Vechtstreek aan te pakken. De insteek is een integrale aanpak. Naast voorlichting omvat het regelgeving en handhaving. Activiteiten zijn niet alleen gericht op jongeren, maar ook op ouders, scholen en verstrekkers (zoals horeca, supermarkt, sportkantine). In het project werken gemeenten, politie, Jellinek, GGD, GGz Centraal en Trimbos-instituut samen.

De plaatsing van een bericht gebeurt conform de regels en condities die de WWK daarvoor hanteert.

 

 

 

bron
persbericht
foto
---
auteur
persbericht
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
campagne 2014
reageer
zoek
nieuwsbrief