WIJDEMEERSE WEBKRANT
.
Hurricanes winnen Prijs!
Loosdrecht, do 11 december 2014 Afdrukken RSS feed van de WWK. Volg de WWK op Twitter Mail a Friend

De Hilversum Hurricanes, een American Football club uit Loosdrecht, won vannacht ruim 9.000 euro in de NUON Club competitie.

persbericht

Winnende sportclubs Nuon Club Competitie verdelen bijna € 90.000
5 hoofdprijzen en 10 extra prijzen voor sportclubs Noord-Holland

Een zinderende finale van de Nuon Club Competitie heeft vandaag negen winnaars opgeleverd. Deze sportverenigingen winnen elk een bedrag ter hoogte van de laatste energierekening – maximaal € 10.000. Alles bij elkaar wordt er bijna € 90.000 uitgekeerd aan negen clubs. Het geld is bedoeld om te investeren in energiebesparing en duurzame energie om zo de energierekening jaarlijks te verlagen. Maar liefst vijf clubs uit Noord-Holland gingen er met een hoofdprijs vandoor. Tien wonnen een extra prijs.

Tot afgelopen middernacht konden mensen stemmen op hun favoriete inzending in de Nuon Club Competitie. Dat gebeurde dan ook massaal: via de website zijn tienduizenden stemmen uitgebracht. De volgende clubs uit Noord-Holland winnen een hoofdprijs:

  • Tennis en Hockey Club Hurley, Amstelveen
  • Voetbalvereniging GeuzenMiddenmeer, Amsterdam
  • ASC Hilversum Hurricanes, Loosdrecht
  • Mixed Hockey Club Purmerend, Purmerend
  • Mixed Hockey Club Weesp, Weesp

Zij winnen gezamenlijk ruim € 47.000 om te investeren in energiebesparing en duurzame energie. Andere clubs uit Noord-Holland die in de prijzen vielen zijn:

  • Korfbal Vereniging Amstelveen, Amstelveen
  • Phanos, Amsterdam
  • Sportschool Nippon do, Amsterdam
  • Tennisclub Ijburg, Amsterdam
  • Strandvliet LTC, Amsterdam-Duivendrecht
  • HKC Oosterkwartier, Haarlem
  • vv MOC, Midwoud
  • Rugby Club ’t Gooi, Naarden
  • Z.H.C. de Kraaien, Wijdewormer
  • s.v. Spartanen, Wognum

Zij winnen elk een energieadvies op maat. Zo kunnen zij alsnog hun energierekening verlagen. De winnaars met een hoofdprijs zijn clubs uit Albergen, Amstelveen, Amsterdam, Groningen, Haaften, Loosdrecht, Purmerend, Sint-Oedenrode en Weesp. Het zijn zeven hockey- en voetbalclubs, één roei- en één honkbalvereniging. Zij verdelen samen ruim € 87.000. Het geld is bedoeld om te investeren in energiebesparing en duurzame energie.

Energierekening 10-15% lager

De sportverenigingen winnen het bedrag omdat op hun creatieve ideeën om de energierekening omlaag te brengen, het meeste is gestemd. Met het geld kunnen de winnaars naar verwachting gemiddeld 10-15% per jaar besparen op elektriciteit en aardgas. De gemiddelde energierekening van een winnende club is bijna € 18.000 euro (inclusief BTW). Een energieadviseur van Nuon helpt de winnende verenigingen om in kaart te brengen wat de meest effectieve maatregelen zijn om de energierekening te verlagen.

Van 50 genomineerden naar 9 winnaars

Op 1 december 2014 maakte de jury de vijftig kanshebbers bekend uit aanmeldingen uit het hele land. Deze vijftig genomineerden werden geselecteerd door de jury van de Nuon Club Competitie, met onder meer voormalig hockey-international Kim Lammers en sportjournalist Toine van Peperstraten. De jury selecteerde de genomineerden op basis van creativiteit, energie die erin gestoken is en inhoud van de inzending. De afgelopen weken kon heel Nederland stemmen op hun favoriete sportclub. De 9 sportclubs met de meeste stemmen hebben gewonnen.

Onderzoek

Onderzoek dat Nuon liet uitvoeren in het kader van de Club Competitie toont aan dat clubs gemiddeld 10-15% kunnen besparen op de energierekening via eenvoudige maatregelen. Die besparingen zijn wenselijk omdat de financiën van veel sportclubs onder druk staan. Bijna 40% van de sporters en vrijwilligers van sportverenigingen merkt dit doordat de club bijvoorbeeld minder trainingen kan laten plaatsvinden of dat de kantineprijzen en contributies omhoog gaan. Energiebesparing en duurzame energie kunnen clubs helpen om meer financiële ruimte te creëren.

De plaatsing van een bericht gebeurt conform de regels en condities die de WWK daarvoor hanteert.

 

 

 

bron
persbericht
foto
---
auteur
persbericht
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
campagne 2014
reageer
zoek
nieuwsbrief