WIJDEMEERSE WEBKRANT
.
Natuur Opofferen?
Kortenhoef, zo 6 januari 2013

Oscar Lopez Cardozo roept de poltiek op om pijnlijke keuzes niet uit de weg te gaan en wat natuur op te offeren voor het verkeer.

ingezonden brief

Dus als het verkeer, dat niet meer over het Noorder- en Zuidereinde heen kan, binnen Wijdemeren een uitweg zoekt, dan zal dat leiden tot verdere verkeersbeperkende maatregelen. Zie hier het gevolg van dom NIMBY 1) beleid.

Het enige dat helpt tegen het verkeer is zorgen voor minder verkeer. Aangezien de bewoners zelf verantwoordelijk zijn voor het leeuwendeel van het verkeer is het logisch dat zij ook een veer moeten laten. Dus verbod op autobezit in het gebied. Goed openbaar vervoer regelen. Nee we geven de doordrammers hun zin en de rest zoekt het maar uit. Eventuele volgende doordrammers krijgen ook hun zin. Uiteindelijk staat het verkeer in de hele regio muurvast.

En dan gaan we klagen dat bedrijven wegtrekken, toeristen niet meer komen en dat jonge mensen hier niet meer willen wonen. Ofwel de belastinggrondslag voor de gemeente valt weg. Bij het leefbaar houden hoort ook een goede verkeersafwikkeling. Dus toch maar wat natuur opofferen of een autoverbod?

Pijnlijke keuzes, maar ja, daar ben je politicus voor.

Oscar Lopez Cardozo
Kortenhoef

1) Van Dale: NIMBY (Engels. Not in My Back Yard) term die verwijst naar het feit dat mensen vaak puur uit eigenbelang protesteren tegen de aanleg van spoorlijnen, wegen enz.

De plaatsing van een bericht gebeurt conform de regels en condities die de WWK daarvoor hanteert.

 

 

 

bron
ing. brief
foto
---
auteur
ing. brief
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
RSS feed van de WWK.  Volg de WWK op Twitter
reageer
zoek
nieuwsbrief