WIJDEMEERSE WEBKRANT
.
Twee Minuten Winkelen
Kortenhoef, wo 5 december 2012

De familie Zwemmer-Fokker mocht twee minuten gratis winkelen bij Albert Heijn op de Meenthof in Kortenhoef omdat zij een prijsvraag won.

persbericht

In de prijzen bij AH Landwaart

Vrijdag 30 november hebben klanten bij Albert Heijn Landwaart iemand wel heel snel zijn boodschappen zien doen. Dat klopte ook, want de familie Zwemmer-Fokker hadden twee minuten gratis winkelen gewonnen. Zij hebben afgelopen zomer meegedaan aan een landelijke enquête over maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) bij supermarkten van zelfstandige ondernemers en zijn als winnaar uit de bus gekomen.

Het MVO-onderzoek, middels een landelijke enquête onder ruim 3000 consumenten, is gericht op de Nederlandse supermarktconsumenten, waarbij is onderzocht welke factoren bijdragen aan hun tevredenheid over de supermarkt waar men met grote regelmaat boodschappen doet. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeker Roel Heerschap, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen en het Vakcentrum.

Uit het onderzoek is gebleken dat supermarkten van zelfstandige ondernemers die maatschappelijk verantwoord ondernemen in grote mate kunnen rekenen op loyale klanten. Op deze manier ondernemen draagt dus in belangrijke mate bij aan hoe tevreden supermarktconsumenten zijn over hun supermarkt. Vooral biologisch voedsel, goed werkgeverschap en aandacht voor gezond eten worden door consumenten hoog gewaardeerd.

Albert Heijn Landwaart uit Kortenhoef is één van de supermarkten die afgelopen zomer haar klanten in de gelegenheid heeft gesteld om hier hun mening over te geven. Uit het onderzoek is gebleken dat de klanten van Landwaart bovengemiddelde waardering hebben voor het uitgebreide assortiment en hun lokale betrokkenheid. Albert Heijn Landwaart ontving eerder dit jaar als een van de eersten in Nederland het Super Supermarkt Keurmerk waar strenge normeringen gelden voor duurzaam en maatschappelijk betrokken ondernemerschap.

De plaatsing van een bericht gebeurt conform de regels en condities die de WWK daarvoor hanteert.

 

 

 

bron
persbericht
foto
persbericht
auteur
persbericht
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
RSS feed van de WWK.  Volg de WWK op Twitter
reageer
zoek
nieuwsbrief