ingezonden brief
Vooral de laatste alinea van onze burgemeester is bijzonder. "Niemand weet hoe mooi het hier is"... "En dat iedereen die in Wijdemeren op bezoek komt het prachtig vindt, maar dat niemand daarvoor wist dat het zo mooi was."
En dat is natuurlijk de kern van de zaak. Met al die gemeentes die bij elkaar kruipen en nieuwe namen verzinnen moet je iedere keer weer een PR beleid opnieuw uitvinden. Als je ergens de naam Loosdrecht laat vallen, dan weten veel mensen waar je het over hebt. Wijdemeren? Nooit van gehoord. Wijdemeren is daar niet uniek in. Ik kom in heel Nederland om te fotograferen voor een groot project en vertel wel eens waar ik geweest ben: Stichtse Vecht, Noordenveld, Súdwest Fryslân, allemaal gemeentes met recreatief belangrijke plaatsen maar bij de gemiddelde Nederlander volslagen onbekend terwijl de losse plaatsen een oh-ja effect geven.
Lastig hoor om dan zo'n gemeente weer op de kaart te zetten, zeker als bewoners dan ook nog eens dwars gaan liggen omdat ze recreatie wel zien zitten, maar dan vooral toch niet in hun achtertuin. Dat recreëren doen ze dan wel in iemands achtertuin elders.
Dat project waar ik aan werk in heel Nederland is de databasesite http://www.plaatsengids.nl/wijdemeren In dit geval dus de gemeente Wijdemeren. Deze site en de andere informatieve sites promoten via Social Media en andere, meer traditionele PR gereedschappen zou de bekendheid moeten doen toenemen zou je zeggen, maar wordt daar over nagedacht of is daar beleid voor gemaakt? Ik kan daar niets over vinden of kijk ik er overheen?
Martin Stevens
Kortenhoef
|