ingezonden brief
Ook ik heb zaterdag mijn steentje bijgedragen met het handtekeningen ophalen. Eén van de terechte opmerkingen was dat lijn 106 op de Vreelandse weg niets te zoeken heeft. Er wonen geen mensen, er staan nauwelijks bedrijven.
Uiteraard willen ook de mensen van de Kortenhoefse dijk van het ov gebruik maken, het zou dan ook logischer zijn als de buslijn 106 vanuit Hilversum via de Kortenhoefse dijk en de Kerklaan het Noordereind en de Herenweg op zou rijden om vervolgens via de Middenweg naar Nederhorst haar weg te vervolgen. Er zouden meer passagiers in de bus komen, Ankeveen is ook weer bereikbaar met het ov. Mensen uit Ankeveen en de Horstermeer, die zijn aangewezen op het ov, zouden zo ook bij de Meenthof kunnen komen.
Nederland vergrijst en de Wijdemeren helemaal, omdat er nauwelijks nieuwbouw is. Boven de 70 moet je je om de 5 jaar laten keuren voor je rijbewijs en een oudere die slecht ter been is kun je moeilijk op de fiets naar de supermarkt zetten.
Door het destijds aanpassen van de route van lijn 106 heeft Connexxion een hoop mensen in de kou gezet en nu wordt verbaasd gekeken dat de bussen leeg blijven. Dan kun je net zo goed meteen een bus in de Eempolder laten rijden en zeggen, de mensen uit Eemnes gaan maar fietsen, want de bussen blijven leeg.
Connexxion heeft kennelijk een proef willen nemen, is vervolgens verbaasd over de teruglopende cijfers en roept dat lijn 106 dan maar opgeheven moet worden en dat de mensen uit 's-Graveland en Kortenhoef maar via Bussum of met een overstap in de Hilversumse Meent naar Hilversum moeten rijden. Terwijl Hilversum zo'n beetje de hoofdstad van het Gooi is.
Directie van Connexxion, komt tot bezinning.
Patrick Kreuning
Ankeveen
|