Gisterochtend organiseerde de crisismanager van Oudergaard, Wim Schimmel, een bijeenkomst voor bewoners en familieleden.
De opkomst voor de bijeenkomst was hoog. Er was de gelegenheid om alle problemen te melden, waarvan in ruime mate gebruik werd gemaakt. Iedere klacht werd genoteerd met daarbij de toezegging dat er iets mee gedaan zal worden. Waar mogeljk werd er door Wim Schimmel een termijn bij genoemd. Zo staan er van een aantal bewoners spullen verdeeld over hun nieuwe en hun oude kamer, waardoor het verblijf verre van aangenaam is. Dat probleem wordt voor vrijdag opgelost. Schimmel stelt zich persoonlijk verantwoordelijk voor een goede gang van zaken bij de verhuizing.
De gemeente was ook aanwezig, evenals de Cliëntenraad. In tegenstelling tot wat er eerder gebeurde, zal de gemeente nu voluit de gelegenheid krijgen om het wettelijk vereiste toezicht te houden. (Dat was één van de vele oorzaken van de totaal mislukte verhuizing.)
Dossier Oudergaard |