persbericht
Bezorging WijdemerenJournaal
verbeterd
Gemeente vraagt inwoners bezorgklachten
te melden
Uitgever BV Reclame ’t Gooi en
verspreid-organisatie DistriQ werken, op verzoek van gemeente
Wijdemeren, sinds januari aan een betere bezorging van het
WijdemerenJournaal. Dit heeft diverse positieve resultaten
opgeleverd. De gemeente onderzoekt nu of ook in andere straten
binnen de dorpskernen de bezorging goed is. Daarom verzoekt de
gemeente inwoners die nog geen WijdemerenJournaal ontvangen, dit
te melden. Overigens is gemeente ervan op de hoogte dat er op
verschillende achteraf gelegen adressen (nog) niet wordt
bezorgd.
Het overleg met de uitgever en verspreidorganisatie heeft ertoe
geleid dat ook aan het Noordereinde in ’s-Graveland de bezorging
is verbeterd. Veel klachten ontving de gemeente – terecht – van
inwoners van het Zuidereinde. Inmiddels is de oorzaak bekend.
Eén van de bezorgers dumpte wekelijks enkele pakken kranten in
het groen. Deze heeft de verspreidorganisatie onlangs, door het
vooraf merken van de kranten, in de kraag kunnen grijpen. Ook
bewoners van de Herenweg in Breukeleveen, de
Nieuw-Loosdrechtsedijk in Loosdrecht en de Eilandseweg in
Nederhorst den Berg ontvangen nu het huis-aan-huisblad. Deze
straten stonden eerst op de lijst van ‘niet-bezorg-adressen’
vanwege de achteraf gelegen ligging.
Wijdemeren Informeren
Sinds 8 januari jl. is de gemeentelijke informatie onder de
titel ‘Wijdemeren Informeren’ tweewekelijks te vinden in het
huis-aan-huisblad WijdemerenJournaal, voorheen de Gooi- en
Eembode. De gemeente stelde een goede bezorging als voorwaarde
voor een langdurige samenwerking. Op dit terrein had de krant in
het verleden immers geen goede naam opgebouwd. De gemeente
rekent er op dat de bezorging binnen enkele maanden op niveau is
en ook de lijst met ‘niet-bezorg-adressen’ steeds korter zal
worden. Voorlopig kunnen deze inwoners het WijdemerenJournaal
afhalen op ca. 20 locaties in Wijdemeren.
Gratis E-mailservice
Inwoners die met name belangstelling hebben voor de
gemeentelijke informatie kunnen zich gratis abonneren op de
E-mailservice. Zij ontvangen dan iedere twee weken, op dezelfde
dag als publicatie in het huis-aan-huisblad, een e-mail met de
gemeentelijke pagina Wijdemeren Informeren. Door een link naar
de gemeentelijke website opent Acrobat Reader en kan iedereen op
het eigen beeldscherm de bekendmakingen van de gemeente lezen.
Klacht? Bel gemeente
Mensen die een klacht willen melden kunnen terecht bij de
afdeling Communicatie van de gemeente
telefoon: (035) 65 59 505
e-mail:
communicatie@gemeentewijdemeren.nl
De lijst met afhaaladressen is te
vinden bij het Digitaal Loket op
www.wijdemeren.nl. Zoek daar op: Bezorging Wijdemeren
Journaal. Ook de lijst met ‘niet-bezorg-adressen’ is daar te
vinden. |