ingezonden brief
Hallo medebewoners van Wijdemeren,
Ik reageer hierbij op de nieuwe Kwakel en het onderkomen van DSO.
De Kwakel is nu heringericht als fietsstraat waar auto's te gast zijn. Helaas staat de aanduiding op de weg vanaf de hoek Kerklaan/Kortenhoefse Dijk verkeerd om, waardoor automobilisten maar onderste boven moeten zien te lezen. Maar verder zie ik veel mensen die zich aan de regels houden, een enkele lomperik die maling heeft aan verkeersregels en boetes daargelaten. Wat mij als fietser betreft is de weg er zeker op vooruit gegaan. En wanneer de politie nu eens af en toe zouden controleren zouden wellicht ook de lomperiken tot bezinning komen, afgelopen week werd ik zo ongeveer van de weg gereden door een lomperik. Andere automobilisten kennen kennelijk nog steeds de éénrichtingsverkeersregel niet.
Mocht u tegen het verkeer in rijden, ik blijf rustig midden op de weg rijden, want u als automobilist gaat in de fout en bent slechts te gast. Ook als het gaat om aanwonenden, noem mij één éénrichtingsverkeersstraat in Hilversum waar aanwonenden tegen het verkeer in mogen rijden, u gaat hem niet vinden. In december of januari opperde ik al deze mogelijkheid van herinrichting, of Theo Reijn hetzelfde idee had, dan wel door mijn stukje op het idee kwam, dat zal ik nooit weten, mocht het het laatste zijn, dan ben ik blij een positieve invloed te hebben gehad binnen onze mooie dorpen.
Wat me nog zorgen baart is het feit dat het stuk weiland langs de Kwakel te koop staat, ik hoop niet dat dit ooit volgebouwd gaat worden, de Kwakel biedt een uniek gezicht voor bv een schilder die Kortenhoef van buitenaf wil schilderen. Daarnaast vinden veel vogels hier hun onderdak, ooievaars, reigers, zwanen en ganzen. Het is ook een natuurlijke corridor tussen de Kortenhoefse plassen en het Spanderswoud, waar o.a. reeën gebruik van maken. Het zou doodzonde zijn wanneer dit gebied gebruikt gaat worden voor huizenbouw. Mocht dat het plan worden, dan hoop ik dat alle Kortenhoevers opstaan om dit tegen te houden.
Nieuw podium voor DSO
Dit heeft meer haken en ogen dan het bericht in de WWK doet vermoeden
- Waar komen de extra verkeersplaatsen? Uiteraard kunnen mensen makkelijk elders in de wijk parkeren, maar de gemiddelde automobilist kennende parkeert men liefst voor de deur. En wordt er een deel van het speelplein van de kinderen opgeofferd ten behoeve van het nieuwe onderkomen?
- Voor zover mij bekend is het zo dat wanneer de Jumbo meer winkel oppervlak krijgt, de AH daar ookrecht op heeft om de concurentiestrijd te kunnen aangaan. Wanneer de Dobber geheel aan de AH wordt toegekend, wat gebeurd er dan met de Jumbo, moeten die maar beslissen om magazijnruimte te vervangen voor winkelruimte, of gaat AH de extra ruimte als magazijnruimte gebruiken, en zoja, hebben ze die wel nodig?
- Hoeveel overlast is er voor de kinderen op school en aanwonenden? Uiteraard sta ik positief voor een levendig dorp waar van alles gebeurd, des te meer, des te liever, zolang het binnen het oirbare en wettelijke circuit past. En met de nieuwe locatie die dichter bij Veenstaete en de bejaarden woningen aan de Anton Smeerdijkgaarde zijn is er wellicht een win win situatie. Ik gun iedereen een fijn leefklimaat c.q. een fijne woonomgeving. Maar bestudeer de voor en tegens zorgvuldig voor een definitief besluit is genomen.
Patrick Kreuning
Ankeveen
|