ingezonden brief
Het stukje van Patrick Kreuning is mij uit het hart gegrepen.
Als regelmatige gebruikmaker van de Kwakel met een rondje wandelen of fietsen sta je zo langzamerhand doodsangt uit. Daar de weg voor al het verkeer gebruikt wordt moet de conclusie luiden dat dit zo langzamerhand niet meer kan. Het is wachten op het eerste slachtoffer. Er wordt te hard gereden op deze weg en het verkeer is te intensief.. Met een schuin oog heb ik meermalen gekeken naar de naastliggende sloot aan de oostkant van de weg.
Zou het niet zinnig zijn deze te versmallen, eventueel te dempen met een flinke waterafvoer/doorstroming middels een riool daaronder? Zo is het dan mogelijk de weg min of meer aan te passen aan het huidige verkeer met een mogelijkheid van een naastliggend voet-/fietspad. Schrijver is zich bewust dat er diverse partijen rond de tafel moeten gaan zitten om tot een bevredigende oplossing te komen. Het is niet alleen de gemeente maar ook de veehouders, het waterschap en nog wel enige andere partijen. Jammer is het dat nu eerst een nieuwe waterleiding aan de orde is aan deze weg. Het had zo positief uit kunnen pakken als de hele weg op de schop ging met een gelijke verbreding ervan. Om tot een reducering van het huidige verkeer te komen op de Kwakel zou de gemeente in eerste instantie een inrijverbod vanaf de 's-Gravelandse kant van de Herenweg kunnen instellen.
Dit moet verlichting geven van de intensiteit.
Wim Fecken
Kortenhoef |