persbericht
GAD scoort een 7,5
Inwoners uit Gooi en Vechtstreek beoordelen de GAD met een 7,5. Dit komt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat de GAD dit jaar heeft laten uitvoeren.
Aan de inwoners is gevraagd een cijfer te geven voor de verschillende onderdelen van de dienstverlening, zoals de scheidingsstations, de klantenservice en de inzameling van de verschillende afvalsoorten. De totale dienstverlening van de GAD is beoordeeld met een 7,5. Door 51% wordt de totale dienstverlening beoordeeld met een 8 of hoger.
Verbetermaatregelen
De waardering van een 7,5 is voldoende, maar de GAD streeft naar een hoger cijfer. Daarom treft de GAD op basis van de resultaten van dit klanttevredenheidsonderzoek een aantal verbetermaatregelen en wordt er nader onderzoek gedaan naar mogelijke verbeterpunten.
De quick wins zijn inmiddels opgepakt. Het gaat hierbij om onder andere meer bekendheid van de Afvalreminder, de inzet van social media, duidelijkere afhandeling van vragen en meer aandacht voor het serviceniveau tijdens de inzameling.
Een aantal verbetermaatregelen worden door de GAD nader onderzocht. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om aanpassing van de inzamelfrequentie van verschillende afvalstromen, zoals gft-afval en plastic. Het vaker ledigen van wijkverzamelcontainers, zoals glas en plastic en de openingstijden van de scheidingsstations worden nader onderzocht. Hierbij wordt bekeken in hoeverre de verbeterpunten in pilots kunnen worden meegenomen.
Inzicht in dienstverleningsniveau
Het doel van het klanttevredenheidsonderzoek was om inzichtelijk te krijgen hoe tevreden de inwoners van de negen regiogemeenten zijn over de dienstverlening rond de inzameling van huishoudelijk afval.
Door dit inzicht kan de GAD haar dienstverlening verder optimaliseren en verbeteren.
De GAD wil alle inwoners die de medewerking hebben verleend aan het onderzoek hartelijk danken voor hun inzet. |