persbericht
Actie ‘30 dagen zonder alcohol’ slaat aan, ook bij sponsors
Van 1 t/m 30 maart organiseert GGD Gooi en Vechtstreek i.s.m. de gemeenten weer de actie ‘30dagenzonderalcohol, makkie of uitdaging’. Diverse sponsors zijn benaderd om stimuleringsprijzen beschikbaar te stellen aan deelnemers en/of likers van de fanpage 30dagenzonderalcohol.
Op dit moment hebben 9 sponsors zich aangemeld, te weten Filmhuis Bussum, ’t Spant in Bussum, Singer Laren, Museum Hilversum, Vestingmuseum Naarden, Natasentas, de Zandzee, Vernissage en ’t Muiderslot. De prijzen variëren van vrijkaartjes voor museumbezoek, theatervoorstellingen en een kookworkshop. De prijzen worden verloot onder likers van de fanpage en deelnemers aan de actie www.30dagenzonderalcohol.nu . Met deze stimuleringsprijzen willen we nog meer mensen over de streep krijgen om mee te doen en bekendheid te geven aan de actie.
De actie is een onderdeel van het programma ‘Samen aan de slag tegen riskant alcoholgebruik jeugd’. Bij de actie worden volwassenen in het algemeen, en ouders, coaches en leraren in het bijzonder aangesproken, gezien hun voorbeeldfunctie voor de jeugd. Alle volwassenen uit de Gooi en Vechtstreek kunnen aan de actie mee doen en zich alleen of bij voorkeur met een groep collega’s, vrienden of familie aanmelden op www.30dagenzonderalcohol.nu .
U kunt ook meedoen
Op dit moment heeft de fanpage 200 likers en zijn er 75 aanmeldingen binnengekomen. Het merendeel van de aanmeldingen verwacht de organisatie echter in de laatste weken voor de start.
Veel mensen moeten er eerst even over nadenken. Met deze stimuleringsprijzen willen we ze een extra zetje geven. Veel organisaties zijn aangeschreven om met collega’s mee te doen.
Diverse organisaties hebben toegezegd mee te gaan doen.
Meer informatie vindt u op www.30dagenzonderalcohol.nu.
Samen aan de slag
De actie ’30 dagen zonder alcohol’ is een onderdeel van het project ‘Samen aan de slag’. Dit project heeft als doel het riskante alcoholgebruik van jongeren in Gooi en Vechtstreek aan te pakken. De insteek is een integrale aanpak. Naast voorlichting omvat het regelgeving en handhaving. Activiteiten zijn niet alleen gericht op jongeren, maar ook op ouders, scholen en verstrekkers (zoals horeca, supermarkt, sportkantine). In het project werken gemeenten, politie, VWA, JellinekMentrum, GGD, GGz Centraal en Trimbos samen. |