Reacties op ontwerp Munniksveen
In 2013 vindt een renovatie van een aantal straten in Kortenhoef-Noord (Munniksveen) plaats. Samen met een klankbordgroep maakte de gemeente een ontwerp voor de herinrichting. Dit ontwerp heeft 6 weken ter inzage gelegen.
Gedurende deze periode heeft iedereen de mogelijkheid gehad om het ontwerp te bekijken en te reageren. Vijf belanghebbenden hebben een zogenoemde zienswijze ingediend.
Verminderen parkeerdruk
De vijf reacties gingen hoofdzakelijk over de (extra) parkeervakken. Het college van burgemeester en wethouders hebben besloten het ontwerp niet te veranderen, omdat het creëren van parkeerplekken nodig is om het ‘wildparkeren’ in de wijk te verminderen.
Hoge parkeerdruk
Uit het onlangs gehouden parkeerdrukonderzoek blijkt dat er in Munniksveen een hoge parkeerdruk is (105%). Dit betekent dat er geparkeerd wordt op plaatsen waar dat eigenlijk niet mag. Omdat de parkeerdruk in de toekomst waarschijnlijk nog verder zal toenemen, voorziet het ontwerp in 1,3 parkeerplaats per woning. Hiermee voldoet het ontwerp niet aan de gemeentelijke parkeernorm van 1,5 parkeerplaats per eengezinswoning. Wel wordt er zo veel mogelijk parkeerruimte gerealiseerd en blijft er voldoende ruimte over voor groen en trottoir.
Welke straten?
De volgende straten in Munniksveen krijgen in 2013 een facelift:
- Claes Heynensoenlaan;
- Egidius Blocklaan (tussen de Pieter van de Leelaan en de Elbert Mooijlaan);
- Cornelis de Wijsstraat;
- Willem Pauwstraat;
- Jan Stadelaarstraat;
- Johan A. Wincklerhof;
- Mr. Johannes Sandersonhof;
- Pieter van de Leelaan (tussen de Jan Stadelaarstraat en de Barent Udolaan).
|