ingezonden brief
Vrachtverkeer? 't Is een vracht verkeer!
Als ik lees hoe een linde aan de kortenhoefse dijk jaar in, jaar uit aan stukken wordt gereden tot de onontkomelijke botte bijl er in moet, dan ga ik me zelf toch vragen stellen. Moet al dat vrachtverkeer wel door onze dorpen razen? Is het bv niet mogelijk om bedrijven terreinen langs de doorgaande wegen te realiseren? Dat scheelt ons bewoners een vracht verkeer en maakt het voor het verkeer en bedrijven aantrekkelijker om in de wijdemeren te ondernemen.
Bedrijven die direct bereikbaar zijn via de provinciale wegen of eventueel de vecht, ik hoor het boegeroep nu al, zijn voor de toeleveranciers veel interessanter, want men staat minder vast in het verkeer en al dat vrachtverkeer in onze dorpen? Hoeveel hiervan is sluipverkeer? Is daar ooit onderzoek naar gedaan? Of moeten we maar weer slikken tot we stikken, roepen dat het zo een vaart wel niet zal lopen en in de jaren het vrachtverkeer ons leefgenot aan vlokken zien rijden? Gemeenteambtenaren, u heeft toch geen boter op uw hoofd? Waar mogelijk dienen we terreinen te ontwikkelen direct aan de provinciale wegen, en sluipverkeer, zeker waar het gaat om vrachtwagens, moet ten allen tijde worden tegengegaan. En ik durf te wedden dat een hoop wijdemeerders het hier mee eens zijn. Ik durf nauwelijks een schatting te doen van al het vrachtverkeer wat door onze dorpen raceted, maar zij rijden standaard te hard, zo werd vanmiddag bijna een groenvoorzieningsnedewerker de sloot in gereden langs de kwakel, en er is maar een macht die hiertegen in het geweer kan komen, de gemeente. Dus ambtenaren ontwaakt, tijd dat u uw middagdutje staakt. Leer de vrachtwagens om te leiden, anders gaan de burgers u bestrijden.
Patrick Kreuning
Ankeveen |