WIJDEMEERSE WEBKRANT
.
Verkeer, verkeer, verkeer
's-Graveland, di 12 juli 2011

Het verkeersbeleidsplan houdt de gemoederen danig bezig. C. de Vries refereert aan de overlast die drempels en chicanes geven.

CDA over het verkeersbeleidsplan

Fractievoorzitter Theo Reijn plaatste op de CDA website een stuk waarin hij twijfels uit, over de haalbaarheid van het verkeersbeleidsplan. Hij sluit af met: "Wij hebben wel het voordeel van de twijfel gegeven (aan het verkeersbeleidsplan red. WWK). Want dat verdient op zijn minst iedereen die zich hiervoor heeft ingezet."

Even een adempauze

Het wordt tijd om in deze discussie maar even op de pauzeknop te drukken, tot er zich weer een echt nieuwe ontwikkeling voor gaat doen, want hij begint af te dwalen. Het is wel duidelijk dat de voor- en tegenstanders van zich laten horen. Ook is duidelijk dat het niet zo is dat heel Wijdemeren het verkeersbeleidsplan van harte omarmt, zoals in de raad werd gesteld door sommigen. Later dit jaar zullen we zien wat wethouder Abrahamse er mee gaat doen.

Dossier verkeer 's-Graveland

ingezonden brief

Verkeersmaatregelen? Hoe lang gaat hier nog over gepraat worden?
Welke maatregel er ook wordt genomen, er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn. Maar als er chicanes in het Noorder- en Zuidereind worden gelegd, dan zal de overlast voor de bewoners alleen maar toenemen. Degenen die bij de huidige drempels wonen, kunnen hierover meepraten.

Dan wordt er ook nog gesproken over veiligheid! Dan vraag ik mij af waarom er bij de Klapbrug de nodige wijzigingen zijn aangebracht voor de veiligheid van de fietsers. Misschien kan er dan eindelijk eens verlichting komen bij de kruising Koninginneweg /Herenweg/Cannenburgerweg.

Is het misschien ook mogelijk om de bossages aldaar nog lager te snoeien? Blijft een feit dat de meeste fietsers, vooral scholieren, meestentijds geen verlichting voeren. Taak van de ouders?

C. de Vries
's-Graveland (vermoedelijk)


ingezonden brief

Geachte heer Stevens en andere tegenstanders van het verkeersplan,

Uiteraard, verandering heeft altijd naast alle voordelen ook zijn nadelige gevolgen. Maar aanmodderen, pappen en nathouden op de manier waarop alles nu geregeld is, dat is ook geen optie. Toen ik de gemeente jaren geleden voorstelde het stukje Herenweg te verplaatsen met het fietspad kreeg ik als antwoord dat men bang was voor de procedures die de bewoners van het stukje de Arend zouden aanspannen.

Het tegenmargument dat die mensen dan desgwenst hun voortuin konden uitbreiden en daarnaast een uitrit aan een goed geasfalteerde weg zouden hebben, dat was niet haalbaar wegens de bureaucratische en juridische kosten, wat nu als alle bewoners van de Herenweg een procedure opstellen tegen hun overburen omdat woongenot geboycot wordt?

Het verplaatsen van de weg met het fietspad en de tussenberm heeft voor de bewoners van de Arend nauwelijks invloed, of het zou het nachtelijk (vracht) verkeer moeten zijn, voor de bewoners van de Herenweg betekend het echter, 's nachts niet meer je bed uit trillen, geen scheuren meer in de muur, voor de bewoners van de portiekjes boven de ingang betekent het tevens dat zij een groter balkon kunnen krijgen en dat zij zomers ook eens buiten kunnen zitten. Uiteraard ben ik als een van de mensen die gedwongen is zijn leven in een afgesloten flatje te leven benieuwd naar hoe de mensen aan de Arend reageren. Als zij hierdoor hun voortuin kunnen uitbhreiden lijkt me een win win situatie ontstaan, dan hoeven we niet naar een rechtbank, wat handen vol geld kost en dan wordt het mede dankzij de plannen van de gemeente weer leefbaar hier, en leefbaarheid is hier nu net als aan het Noordereind ver te zoeken.

Patrick Kreuning
Ankeveen

De plaatsing van een bericht gebeurt conform de regels en condities die de WWK daarvoor hanteert.

 

 

 

bron
ing. brieven
foto
---
auteur
ing. brieven
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
RSS feed van de WWK.  Volg de WWK op Twitter
reageer
zoek
nieuwsbrief
Het Weer
half bewolkt
22 gr.
windkr. 2