WIJDEMEERSE WEBKRANT
Klanttevredenheid Wijdemeren
Wijdemeren, vr 4 april 2008

In de komende twee weken kunt u gebeld worden met de vraag hoe tevreden u bent met de gemeente Wijdemeren. Een onderzoek naar klanttevredenheid.

persbericht

Klanttevredenheidsonderzoek

In de perioden van maandag 7 april tot en met vrijdag 18 april en van woensdag 7 mei tot en met woensdag 4 juni vindt een groot klanttevredenheidsonderzoek plaats. Het onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau TNS NIPO in opdracht van ruim 90 gemeenten, waaronder de gemeente Wijdemeren.

Het gaat om een zogenaamd 'benchmarkonderzoek'. De scores van de gemeenten worden met elkaar vergeleken, maar ook met de resultaten van een eerder onderzoek uit 2005. Zo kan iedere gemeente bepalen hoe zij scoren ten opzichte van de andere gemeenten en of vooruitgang is geboekt ten opzichte van de scores van het vorige onderzoek.

In 2005 was het streven van Wijdemeren om op een cijfer 7 uit te komen. Dat is, op een aantal onderdelen na, gehaald. Op die verbeterpunten - de doorlooptijd van aanvragen, het tijdig en tussentijds informeren over de vooruitgang en het verbeteren van de website - is in de afgelopen twee jaar extra in medewerkers en organisatie ge ï nvesteerd.

Er wordt op twee manieren onderzoek gedaan. Van 7 april tot en met 18 april vindt er gedurende 5 dagdelen een mondelinge enqu ête plaats onder bezoekers van de loketten van het gemeentehuis.

In de tweede periode, van 7 mei tot en met 4 juni, vindt een telefonisch onderzoek plaats onder mensen die recent telefonisch contact hebben gehad met de gemeente.

Naar verwachting worden de resultaten van het onderzoek in oktober van dit jaar bekend gemaakt.

bron
persbericht
foto
---
auteur
persbericht
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
rss feed
reageer
zoek
nieuwsbrief
bewolkt
9 gr.
windkr. 2