Voor de derde keer heeft de SP een filmpje op internet gezet als middel in de campagne. Het is inmiddels al een half miljoen keer bekeken.
Het wordt wel een "viral movie"genoemd. Iemand stuurt het filmpje, met Jan Marijnissen in de hoofdrol, naar iemand anders. Die vindt het zo geestig, dat hij het naar vrienden doorstuurt. En zo gaat het balletje rollen.
Omdat Wijdemeerse Webkrant een mondvol is (en omdat het niet op zijn aanplakbord past), besloot Jan,
amicaal als hij is, om ons maar kortweg "Wijdemeerse" te noemen.
Vorig jaar trok het filmpje in een week tijd 100.000 kijkers. In de huidige campagne is het binnen drie dagen al een half miljoen keer bekeken (bron: De Telegraaf.). En, het moet gezegd worden, de filmpjes zijn uiterst knap gepersonaliseerd met de naam van de geadresseerde naadloos in het filmpje. En ze zijn geestig. Daar kan geen folder tegenop.
Om het hele filmpje te bekijken en/of te versturen gaat u naar www.houjannietvoorjezelf.nl. |