Rik Jungmann |
--- |
Wijdemeerse Webkrant |
Storing Casema
Wijdemeren, 17 januari 2006 Vandaag ligt het TV signaal in Kortenhoef er al vanaf vanmorgen 9.00 uur uit. Melden bij Casema valt niet mee. Nadat het TV signaal na ruim vijf uur nog steeds weg was, besloot u redacteur dat toch maar even telefonisch te melden aan de leverancier. Casema in dit geval. Het duurde wel erg lang. En een vooraankondiging van werkzaamheden was er niet geweest. Dus misschien wisten ze het daar nog niet. Vindt de Klantenservice! Dus even naar www.casema.nl om het telefoonnummer op te zoeken. Niet dus. Geen telefoonnummer te vinden. Wel een mogelijkheid om een account aan te maken en een bezorgde waarschuwing om het dan verkregen kostbare wachtwoord goed te bewaren. (Ik wil helemaal geen account van Casema.) Bellen werd zorgvuldig ontmoedigd. Aah, er stond wel een overzicht van de bekende storingen. In Nederhorst den Berg was een storing zo meldde de website. Maar Kortenhoef is Nederhorst den Berg niet... Concurrent KPN, met zijn onvolprezen online telefoongids was er voor nodig om een telefoonnummer van Casema te bemachtigen. Het nummer dat daar getoond werd dus maar gebeld. Ik kreeg een Casema antwoordapparaat aan de lijn waar ik dingen kon bestellen en afspraken maken voor de aflevering van door mij bestelde modems etc. Gewoon melden dat de TV het niet deed was er niet bij. Wel kwam ik te weten dat ik nog tien minuten moest wachten op iets wat ik helemaal niet wilde. Iets bestellen. Ophangen dan maar. Gelukkig stond er in de KPN telefoongids ook nog een linkje met "meer contactinformatie". En ja hoor! "Klantenservice" stond er. Direct gebeld. Nadat ik weer aan moest horen dat ik van alles en nog wat kon bestellen en laten afleveren kwam de verlossende keuze. Keuze 5. (Storingen komen kennelijk bijna nooit voor bij Casema, anders zou je daar keuze 1 van maken.) Kijk maar videobanden Ik kreeg een vriendelijke meneer aan de lijn, die na enig zoeken in zijn systeem wist te melden dat er werkzaamheden in Kortenhoef zijn. "U zult het met videobanden moeten doen... " "Ik wilde allleen even naar het nieuws en teletekst kijken." : wierp ik tegen. "Dan moet u geduld hebben." Ik raadde hem aan om dan tenminste de storing op hun website te zetten, want dan zou ik niet gebeld hebben. Dat zou hij overwegen. Gelukkig heb ik geen internet en telefonie van Casema, anders had ik het telefoonnummer niet kunnen vinden en ik had ook niet kunnen bellen. (Dat is natuurlijk wel ultieme manier om de klantenservice werk te besparen.) Simpeler? Kan dat nou niet wat simpeler allemaal? De storing zelf melden op je website? Gewoon een telefoonnummer op je website voor storingsmeldingen? En waarom geen vooraankondiging van de werkzaamheden naar de klanten? Toch nog altijd een beetje de trekjes van een staatsbedrijf. Of een monopolist... Update 17-1-2006, 15.10: Hij doet het weer. Zes uur uit de lucht geweest. |