Persbericht
Over de kwaliteit van
dienstverlening en de inbreng van de burgers
Burgemeester
biedt raad Burgerjaarverslag 2003 aan
De gemeenteraad bespreekt op 1
juli a.s. het Burgerjaarverslag 2003. In dit verslag is
informatie te vinden over de inbreng van de burgers en over de
kwaliteit van de dienstverlening van de gemeente. Ook is te
lezen op welke wijze het college, maar ook de gemeentelijke
organisatie, contact onderhoudt met de inwoners, instellingen en
bedrijven in de gemeente. Enkele resultaten van de
dienstverlening zijn tenslotte overzichtelijk weergegeven.
De burgemeester is volgens de Gemeentewet verplicht een
burgerjaarverslag uit te brengen. Net als vele andere
burgemeesters in het land, geeft burgemeester D. Bijl geen
waardeoordeel over de kwaliteit van de dienstverlening. In de
inleiding legt hij uit waarom. “Het is merkwaardig dat de
burgemeester een eigen oordeel zou hebben over het collegiale
beleid van het college waarvan hij voorzitter is. (..) In ons
huidige stelsel vind ik het burgerjaarverslag een vreemde eend
in de bijt. Het afleggen van verantwoording door het college van
B & W ligt meer voor de hand.”
Inzicht
Het Burgerjaarverslag 2003 kan inwoners inzicht geven in het
werk van de gemeente. Naast een terugblik op het turbulente jaar
waarin de gemeente is verhuist van 4 locaties naar één centraal
gemeentehuis, geeft het verslag ook een vooruitblik. Inwoners
die geïnteresseerd zijn kunnen het Burgerjaarverslag 2003 vinden
in de centrale hal van het gemeentehuis aan Rading 1 in
Hilversum. Het verslag is (binnenkort) ook te vinden op de
website van de gemeente:
www.wijdemeren.nl. Zoek daar in het Digitaal Loket op:
burgerjaarverslag. Reacties op het verslag, of suggesties voor
een volgende, zijn welkom. Achterin het jaarverslag is hiervoor
een formulier opgenomen. |