persbericht
Verzoeken inwoners en
belanghebbenden tijdig beantwoorden
Bedrijfsplan
Wijdemeren:
in 2004 achterstanden wegwerken
Rust en orde in de uitvoering
van wettelijke taken, het wegwerken van achterstanden en
klantvriendelijkheid zowel in woord als daad. Dit zijn de
belangrijkste doelen die de gemeente Wijdemeren zich stelt voor
2004. Zo blijkt uit het onlangs vastgestelde Bedrijfsplan 2004.
Zowel het college als het management van de organisatie stellen
vooral het wegwerken van achterstanden als eerste prioriteit.
Uit het rapport blijkt dat afgelopen jaar de ambities van de
gemeente niet in evenwicht waren met de beschikbare capaciteit
en middelen. De bezuinigingsoperatie, invoering van dualisering
en diverse grote projecten hebben zoveel inzet gevraagd dat het
wegwerken van achterstanden steeds weer onder druk stond en niet
de prioriteit kreeg die het nodig heeft. Klanten zijn soms
terecht boos over de wijze waarop ze te woord zijn gestaan en
over de duur van afhandelingstermijnen. De gemeente wil op deze
terreinen veel verbeteren. Eind 2004 mogen inwoners van de
gemeente verwachten dat verzoeken en brieven binnen de
wettelijke termijnen op klantvriendelijke en duidelijke wijze
beantwoord worden. Ook het telefonische contact en contact aan
de balie wil de gemeente op verschillende onderdelen verbeteren.
Voorbeelden van achterstanden die de gemeente in 2004 heeft weg
te werken zijn de invordering van civiele debiteuren en
gemeentelijke belastingen; de afhandeling van
vergunningaanvragen op grond van de APV/bijzondere wetten; de
afhandeling van bezwaarschriften; de afgifte van
gebruiksvergunningen en de afhandeling van
vrijstellingsverzoeken art. 19 WRO. Andere terreinen waar het
beheer nog niet op orde is zijn de plannen voor openbare
verlichting, bruggen, riolering, openbaar groen en gemeentelijke
gebouwen. |