| 
             
                Persbericht 
            
                
                
                  
            Ondernemers, 
            projectbureau RES en 
            gemeente gaan samen werken 
            Loosdrecht Leeft: nieuwe evenementen 
            en gezelligheid aan fraaie dijk 
            Gezamenlijke publiciteit, leuke 
            nieuwe evenementen met gezelligheid en de Oud-Loosdrechtsedijk als 
            visitekaartje van Oud-Loosdrecht. Dat is waar Loosdrechtse 
            ondernemers, het projectbureau RES en gemeente Wijdemeren samen aan 
            gaan werken onder de titel ‘Loosdrecht Leeft’. Dit is het resultaat 
            van een vergadering op 23 maart in Ottenhome. In eerste instantie 
            heette de club mensen de ‘Villagemarketing Groep’. Aan het eind van 
            deze middag is besloten verder te gaan onder de naam ‘Loosdrecht 
            Leeft’.  
             
            In Ottenhome in Oud-Loosdrecht is gisteren een grote groep 
            ondernemers bijeen geweest om te komen tot een gezamenlijke aanpak 
            met het projectbureau RES en de gemeente, om het centrum van 
            Oud-Loosdrecht aantrekkelijker te maken. Bij dit project krijgen de 
            ondernemers ondersteuning van het bureau Leisuresult, in opdracht 
            van het projectbureau RES. Leisuresult had al eerder gesprekken 
            gevoerd met ondernemers om te zien of er voor een gezamenlijke 
            aanpak draagvlak zou zijn. Dit bleek het geval.  
             
            Tijdens deze vergadering is geïnventariseerd wat de aanwezige 
            ondernemers de belangrijkste punten vinden om aan te pakken. Twee 
            uur lang is er gebrainstormd. Uiteindelijk zijn er 7 speerpunten 
            geformuleerd, waarvan de belangrijkste drie gelijk aangepakt gaan 
            worden. Dit zijn: 
             
            Speerpunten 
              - 
            
Het aanzien van de 
            Oud-Loosdrechtsedijk verbeteren door fraaie aankleding en 
            verbetering van de bebording. De dijk moet een visitekaartje worden!  
              - 
            
Nieuwe evenementen 
            organiseren die gezelligheid met zich meebrengen.  
              - 
            
Publiciteit bundelen 
            en gezamenlijk organiseren.  
             
            Voor ieder punt is een 
            commissie ingesteld. Loosdrecht Leeft heeft zich voorgenomen geen 
            ‘praatgroep’ te worden maar de handen uit de mouwen te steken. Het 
            enthousiasme om dit te doen bleek groot. Iedereen neemt deel aan één 
            of meerdere commissies. Ook de gemeente. Hoewel de ondernemers het 
            nu druk hebben met het nieuwe zomerseizoen is afgesproken dat begin 
            volgend jaar er zichtbare resultaten moeten zijn.  
             
            Loosdrecht Leeft bestaat ondermeer uit horecabedrijven, 
            watersportbedrijven, vrijwilligers die evenementen organiseren (St. 
            Sloep), de VVV, vertegenwoordigers van Recron en Hiswa, campings en 
            recreatieparken. De ondernemers hebben onder leiding van Leisuresult 
            besloten wie er ingaan. Inmiddels zijn er al voldoende deelnemers. 
            Belangstellenden kunnen eventueel nog aansluiten. Loosdrecht Leeft 
            heeft geen directe connectie met het ‘Piketpalen plan’. Wel zijn het 
            de ondernemers van Loosdrecht die er belang bij hebben dat er iets 
            goeds in het dorpscentrum komt.  |